zondag 21 juli 2013

Week 1, dag 6: Rauwe courgette pasta


We waren vannacht bij familie blijven slapen, waardoor ik bij het ontbijt niet veel keus had. Ik heb een bruine boterham met aardbeien gegeten. Lunchen deden we buiten. Het  lukte me een salade te bestellen met gegrilde groenten en pijnboompitten. Ik heb nog specifiek gevraagd of ze de parmezaan weg konden laten. De salade was erg lekker, wel zat er veel olie op, en ook veel zout! Ik heb eerlijk gezegd het gevoel dat mijn zout-smaak binnen deze eerste week al veranderd is. Ook heb ik in de stad een kopje koffie gedronken, maar ik heb de suiker, melk en het koekje laten liggen. 's Avonds had ik een feestje, en ik dacht er goed aan te doen om alsvast thuis wat te eten, zodat ik me daar kon inhouden. Ik heb voor het eerst rauwe pasta van courgette gemaakt! Daarvoor ik gebruikte ik het julliene schilmesje dat ik vandaag voor 6,95 bij de V&D gekocht heb. Daarbij heb ik 250 gr champignons, een halve ui en een tomaat gebakken. Dat had allemaal rauw gekund, maar ik hou nou eenmaal zo van gebakken champignons, ook zonder olie en zout! Ik heb een saus gemakt door 1 avocado, 1 komkommer, twee teentjes knoflook, handje basilicum en wat citroensap te mixen. Dit recept is op verschillende websites en blogs te vinden. Ik vond het heerlijke saus, lekker fris door de komkommer, maar toch romig door de avocado. Met deze lauwwarme salade heb ik dus 180 gr rauwe groenten en 300 gr gekookte groenten gegeten. In het boek Eat to live legt Dr. Fuhrman uit dat je het beste kan zorgen dat je al die groenten kan eten, ookal kan je je verder niet helemaal aan het dieet eten. Dan heb je in ieder geval de voedingsstoffen binnen. 's avonds op het feestje had ik niet veel honger, maar heb uit beleefdheid (of noem het zwakheid, of peer pressure) toch een klein stukje witbrood, chocoladetaart en wat garnalen gegeten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten