woensdag 17 juli 2013

Week 1, Dag 2: Geen koffie, wel honger

Een goeie dag had ik vandaag (= dinsdag 16 juli)! Wederom niet perfect, maar daar komen we wel :)
Als ontbijt een groene smoothie. Anderhalve banaan, twee handen spinazie en een eetlepel lijnzaad met vers sinaasappelsap. Deze smoothie maak ik wel vaker, maar ik zal de komende tijd wat gaan experimenteren met andere combinaties. De banaan en sinasappel maken de smoothie erg zoet, en dus makkelijk. Omat ik geen blender heb, maar de smoothie met een staafmixer maak, gebruik ik vaak sap om het fruit en de groenten te blenden. De volgende keer porbeer ik het eens met water, zoals ik wel eens in recepten heb gezien.

Ik was vandaag de hele dag thuis (wat ik vrij vaak ben, dit maakt het zes-weken-plan een stuk makkelijker). Ik dacht dat de smoothie me wel zoet zou houden tot de lunch, maar ik had toch om 11 uur al honger. In plaats van een tussendoortje besloot ik mar vroeg te lunchen.

Wederom een salade (de salade is het hoofdgerecht, zoals Eat to Live voorschrijft!) met gebakken paddestoelen en kidneybonen. Normaal bak ik paddestoelen met veel olie, dit keer heb ik ze droog gesauteerd, in een goede pan lukt dat prima. De champignons geven na een paar minuten hun eigen vocht af. Ik heb er wat knoflook en verse peterselie bijgedaan, geen zout! Als toetje heb ik een klein handje amandelen gegeten en een tros druiven.
Om 16:00 had ik weer vreselijk veel zin in koffie, maar ik heb twee crackers op met jam. Hoewel het tussendoortje niet past in het plan, ben ik zo wel de dag vrij goed doorgekomen zonder koffie. Hopelijk heb ik morgen geen koffie én geen tussendoortje nodig!

Voor diner heb ik bruine basmati rijst gekookt (met sesamzaadjes erover heen), met witte bonen in tomatensaus met knoflook, ui en groene paprika, en gekookte broccoli en erwtjes ernaast.


Het lijkt een enorm bord, en dat was het ook eigenlijk wel. Voordeel daarvan is dat ik 's avonds geen honger of snack behoefte had. En aangezien het voornamelijk bonen en groenten zijn, kan het ook geen kwaad.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten