zaterdag 20 juli 2013

Week 1, dag 5: Ijs van kokoscreme

Deze ochtend wilde ik weer een groene smoothie als ontbijt, maar er was niet echt veel groens in huis. Wel had ik nog een geopend blik kokosmelk in de koelkast staan, en besloot dat op te maken. Deze smoothie heb ik gemaakt van kokosmelk (zonder het cremerige laagje dat bovenop zit), een mango, een sinasappel en een eetlepel lijnzaad. Daarna ben ik anderhalf uur gaan sporten, en heb om 12:00 geluncht met twee rauwe sushirollen (waar ik al de ingredienten nog voor had). Van de kokoscreme die nog in het blikje zat heb ik een heerlijk toetje gemaakt. Ik mixte het met een perzik, maar dat was me nog niet zoet en fruitig genoeg, en mixte er nog een flinke handvo bevroren frambozen bij. Wat een feest! Smeuig frambozenijs in een handomdraai. Dat ga ik vaker doen. Op deze manier word er in de rawfood wereld vaker ijs en pudding gemaakt, en ik denk dat het een goede manier is om het Eat to Live programma op een gezonde manier op te leuken.
's Avonds had ik niet veel keus omdat we bij familie waren en we eten hebben gehaald bij een surinaams tentje. Ik heb een saoto soep genomen (teveel zout, teveel olie en gefrituurde aardappelstukjes erin) en petjel (groente met pindasaus) en een klein bakje tempeh. Als toetje nam de familie een ijsje van de ijscoboer die langs kwam. Ik heb het bij watermeloen en kersen gehouden. Wederom ben ik blij dat de dag veganistisch is verlopen, en zonder suiker en processed foods.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten