vrijdag 19 juli 2013

Week 1, dag 4: Brood...

Donderdag 18 juli had ik een zware dag. Misschien omdat er familie op bezoek was, misschien vanwege het zer weinige eten van de dag ervoor? Who knows. De dag begon goed, met een tropische fruitsalade (twee soorten meloen, perzik, sinasappel, mango) met een eetlepel lijnzaad en een eetlepel muesli. Ik ben een paar uurtjes naar het strand geweest met familie, en daar heb ik alleen een appel gegeten en een paar stukjes komkommer. Ik was blij dat we uiteindelijk thuis zouden gaan lunchen, zodat ik niet in de verleiding kwam toch een gebakken visje met patat te eten. Maar mijn gasten hadden alsnog zin in een patatje, en dat ben ik voor ze gaan halen. Ik ben heel trots op mezelf dat ik voor mezelf een enorme salade heb gemaakt. Behalve een beetje gemengde sla heb ik er spinazie, kidneybonen, paprika, komkommer, tomaat en tauge ingedaan. Als dressing heb ik het sausje van de sushi van gisteren aangelengd met een beetje water.
Ik dacht dat ik er wel even vol van zou zitten, maar om vier uur heb ik toch twee boterhamen gegeten, met pindakaas. Brood! Mijn grote liefde en vijand. Niets lekkerder dan vers gebakken brood. Maar helaas eet ik van brood altijd te veel, en daarom probeerde ik voor dit zes-weken-plan er al vanaf te blijven. Ik heb het nu dus drie dagen vol gehouden... Gelukkig was er geen kaas in huis en heb ik het daardoor veganistisch kunnen houden. Dat is het lastige van samenwonen met mensen die het dieet niet volgen, of mensen op bezoek hebben:)'s Avonds heb ik het restje soep op van gisteren. Ik heb er nog wat sperzieboontjes bij gekookt en de rijst van dinsdag bij opgebakken met een uitje, knoflook en sojasaus. En als toetje weer een slush! Dit keer met honingmeloen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten