woensdag 19 maart 2014

Nieuw jaar, nieuwe kansen: Week 1 - dag 1 en 2

Vorige zomer experimenteerde ik voor het eerst met Eat to Live, maar het mag duidelijk zijn dat ik het zes weken plan niet heb volgehouden. Sindsdien heb ik wel veel geleerd en ook in de praktijk gebracht, maar de zes-weken uitdaging wil ik toch graag nog een keer aangaan! En wederom zal ik mijn ervaringen hier delen. Hopelijk houd ik het dit keer langer vol dan een week ;)

Dag 1
Ik ben maandag opnieuw begonnen met het plan, maar pas na mijn ontbijt van twee boterhammen met gebakken ei (oeps). Verder heb ik die dag een groene smoothie op na het sporten, een enorme salade met veel rauwkost en zwarte bonen. 'S Avonds at ik geroosterde zoete aardappelschijfjes, gegrilde courgette, aubergine en paprika, gekookte broccoli en gegrilde tofu. Allemaal zonder olie en zout. Het was lekker, maar wel een beetje saai. Het is weer even wennen denk ik.

Dag 2
Dinsdag heb ik laat ontbeten, pas om 10 uur.  Ik merk dat ik dan de tijd tussen ontbijt en lunch makkelijker doorkom zonder te snacken, en mijn ontbijt uitstellen vind ik niet moeilijk. Ik at twee bananen en twee kiwi's in schijfjes, met een eetlepel lijnzaad en een eetlepel zonnebloempitjes daarover heen gestrooid.  Als lunch wederom een grote salade met rauwkost, bonen en wat restjes gekookte groenten van gisteren. Die avond gingen we uit eten, en gelukkig stond er een veganistisch gerecht op de kaart: gevulde paprika met champignons. Er kwamen wel gebakken aardappels bij die ik ondanks de olie en het zout gewoon heb opgegeten. En een biertje erbij, want we waren immers in de pub...

Koffie!
Hoewel ik eerst twee koffie per dag dronk, heb ik maandag maar 1 koffie op, om 10 uur. Dinsdag heb ik ook een koffie op, maar pas om 14:00, toen ik een beetje hoofdpijn kreeg. Hopelijk kan ik het zo in een paar dagen afbouwen.

1 opmerking:

  1. Goed dat je weer begonnen bent, de gerechten op de foto's zien er lekker uit! Ik ga morgen met eat to live beginnen, dus ik blijf kijken op je blog voor inspiratie ;)
    Groetjes, esther

    BeantwoordenVerwijderen