maandag 24 maart 2014

Week 1: de overige dagen

Ik heb deze week een vrije goede week gehad. Ik ben van mijn koffieverslaving af zonder veel hoofdpijn, en heb de hele week geen zuivel of suiker gegeten. Ook heb ik voornamelijk groenten gegeten, aangevuld met bonen, granen en noten.


Meestal at ik tijdens de lunch soep met bonen en groenten, of een grote salade zoals deze. Ik zorg dat er altijd voornamelijk rauwkost in zit, aangevuld met bonen, soms avocado, soms gekookte groenten. Ik heb een potje dressing gemaakt met tahin, knoflook, citroen, zwarte peper en wat water. En ik strooi een handvol verse kruiden over de sla, zoals koriander of peterselie





En 'savonds een warme maaltijd met veel groenten en een beetje rijst of zoete aardappel. Als ik geen bonen of linzen bij de lunch heb gegeten, eet ik die bij het diner. Ik ben deze week langzaam weer overgestapt naar sauteren in water (in plaats van olie). Dat ging met deze groenten, inclusief champignons, vrij aardig. Ik mis soms het zout nog wel, dat probeer ik te compenseren met veel kruiden, zoals kerriepoeder, peper, komijn, verse koriander of peterselie.



Ik ben ook een paar dagen onderweg geweest, en ik heb telkens een zakje nootjes en een flinke bak rauwkost meegenomen. Ik heb me dus niet gehouden aan "3 maaltijden per dag" en heb vrij veel gesnackt. Maar wel alleen gezonde snacks! Volgende week hoop ik dat ook af te bouwen.




Waarschijnlijk heb ik deze week iets te veel noten gegeten, en ook wat gedroogde vruchten, zoals dadels en rozijnen, terwijl die eigenlijk niet in het dieet thuis horen. Maar ik heb denk ik door die kleine 'cheats' het verder wel goed vol kunnen houden. Ik heb twee keer 's avonds niet thuis gegeten, waardoor er waarschijnlijk te veel vet in mijn eten zat.  Maar ik ben deze week toch 1 kilo afgevallen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten